dinsdag 21 maart 2017

Ritverslag -:- Thuin - Les 7 peches capitaux 2017

19-mar-2017 // Les 7 Peches Capitaux // 12st op 96

"Ca glisse ici"

Het nieuwe MTB marathon seizoen begint voor mij meestal in Thuin. Deze editie beloofde echter zwaar en technisch te worden omwille van de regenval voorafgaand.
Een verwittigd man ... kiest de juiste banden, juiste verzet, juiste kledij en de juiste energie voor onderweg, thx #wcup for the support.

De start tijdens een individuele chrono is altijd hopen dat er niet teveel andere bikers de doorgang onmogelijk maken.
Jammergenoeg was dit vandaag wel zo en had ik pas vrije doorgang na de eerste afdaling. Nu kon ik op toeren komen in het wiel van Steven die me ondertussen had bijgehaald.
Mijn start was een paar minuten later dan Bas & Vincent waardoor ik een mikpunt had.
Zowel Bas als Vincent reden zeer sterk vandaag en het duurde lang alvorens ik enkele #teambikesensation outfits aan de horizon zag verschijnen.
Het traject was grillig en ruw. Geen lange afdalingen of beklimmingen, maar brute "muren" van 15% tot 20% stijgingsgraad.
Net voor de splitsing 65/80 kom ik bij Bas en Christian en hoor ik dat ze het gat op Vincent niet meteen dicht krijgen.

In de lus van de 80km steekt op papier weinig tot geen hm, toch zakt de gem. snelheid in deze 15km lange bospassage omdat je nergens je power kwijt kan.
Een paar afdalingen zijn echt op het randje van doenbaar. Jammergenoeg maak ik een bruusk manouvre en raak ik mijn zadel onzacht.
Verder rijden kon niet met een zadel die naar maan schijnt, dus even een technische pitstop en wat energie bijtanken.

Duurtrainingen heb ik genoeg gedaan afgelopen winter maar een wedstrijd van 4h kruipt toch in de benen.
Had geen superbenen vandaag maar ben toch tevreden met het resultaat.
Zonder de pitstop had ik een 8ste tijd gereden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten