maandag 16 september 2019

Ritverslag -:- Granfondo La Picarde Baie de Somme 194km

14-sep-2019 // Abbeville - La Picarde Baie de Somme // 37e

Na veel overtuigende commentaren van fietsmaten stond ik afgelopen weekend aan de start van mijn eerste deelname aan de "Picardie". Een organisatie van de Grand Trophee France met start en aankomst in het Franse stadje Abbeville. Een zeer snelle race van 194km over glooiend landschap (1400hm) scherend langs de kustlijn en via de Somme vallei.
Vanuit box2 een vliegende start genomen en meteen goed mee voorin. Het eerste peleton reed met een rotvaart over de smalle wegen, allen op één lint of in korte waaiers. Buigen of barsten maar niet breken, tot na 135km ik de rol toch moest lossen. Het verschroeiende tempo van 42kmh gemiddeld kon ik niet langer aan, en gelukkig was ik niet de enige. Conclusie, de top 30 was gaan vliegen en het was nog 60km overleven
Al snel vormden we een groepje verslagenen die elkaar begrepen en bolden de kms vlot tot aan de eindmeet.
Doelstelling van top 100 behaald, en zeer tevreden met mijn 37e tijd overall.


(Strava details: klik hier)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten