dinsdag 20 november 2012

Ritverslag -:- De Panne Beach Endurance 2012

18-nov-2012 // De Panne Beach Endurance // 51st op 936

Als er één iets bijblijft van de 2012 editie , dan is het zeker de valpartij vlak na de start.


Samen met mn teamie Steven D. richting de Panne afgezakt om er een 'lap op te geven'. Mooi op tijd en volledig voorbereid, zonder stress, goeie benen, goeie bandendruk, ... wat kon er nog misgaan? Juist ja :-)
Ieder jaar is de start zeer nerveus (+1000 dlnmrs) en zijn er een massa toeschouwers die de arena van dichtbij willen zien. Dit jaar niet anders, doch was er een extra obstakel 300m na de start: een hond zonder leiband. Meegezogen door het peloton zag ik het obstakel en een flits later lag ik ondersteboven, en voelde ik andere bikers tegen en over me heen botsen. Waarom? Waarom?
Geen tijd te verliezen, rechtop en kijken of alles nog intact is: gps ok, fiets ok, stuur eff rechtzetten, wat pijn in de rug ... en hoppa, de achtervolging inzetten!
De rest van de wedstrijd was het opschuiven geblazen - goed voor de moraal - en bleef de adrenaline pompen. Blijkbaar een superdag vandaag en alles lukte vlekkeloos qua zandpassage's.
De Panne blijft natuurlijk een strandrace met hoog wegkoers gehalte, toch blijft het een ware uitputting van je lichaam en je materiaal.


Na 1h45 de finish bereikt met een voldaan gevoel. Onmiddellijk erna voelde ik de ene pijnscheut na de andere in de onderrug. Olé dit wordt fun de komende dagen!
Dat het zwaar was bewijzen de gem HR van 172bpm. (Garmin details: klik hier)

Volledige uitslag: chronorace

Tot de volgende
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten